0 امتیاز
با سلام و عرض ادب

بنده 2 سوال کلی دارم:

1- با توجه به تغییر پروژه متن باز الستیکس به نام ایزابل و تغییرات در این نسخه شما کدام را پایدارتر و بهتر می دانید؟

2- من مجموعه بسیار معروفی رو در کشور میشناسم که تعداد تماس همزمانشون 120 تماس در روز و تعداد کل تماس های روزانه در وقت اداری 10 هزار تماس می باشد و دارن از ایزابل استفاده می کنن.... میخوام برام کامل تشریح کنین به نظر شما اینکه یه سری میگن الستیکس و ایزابل کلا نرم افزاری هستن یا میگن پایدار نیستن یا منابع رو به درستی پاک نمیکنن که باعث مشکل در سرور ویپ میشه درسته یا خیر؟ تفاوت همچین سیستم نرم افزاری با آوایا یا سیسکو و گرنداستیم و... تو چیه؟

اگه من بیام روی یک سرور HP جدید و خوب ایزابل نصب کنم شما تضمین میکنید بتونم در حد همون مجموعه که گفتم کارایی داشته باشه؟

این سوال دوم رو لطفا خیلی کامل برام توضیح بدین مهندس
سوال شده مرداد 4, 1397 در استریسک توسط رضاااا

1 پاسخ

0 امتیاز

الستیکس و ایزابل از استریسک به عنوان core مرکز تلفن استفاده می کنند. مرکز  تلفن های الستیکس و ایزابل هم با agi دارن همون فانکشن های استریسک رو call می کنند (agi هم یه اینترفیس که باهاش تماس ها رو کنترل می کنی)

پس backend این سیستم ها همون استریسک هست. به هر حال الستیکس و ایزابل تو ورژن های مختلف باگ دارن که یکسری ها شناخته شده هست. به طور کلی ۱۲۰ تماس همزمان روی یک سرور با در نظر گرفتن codec یکسان یعنی عمل transcoding انجام نشه با چنین سیستم هایی قابل پیاده سازی هست و مشکلی نخواهد بود. (این کار رو باید یک کارشناس ویپ که سالهاست تو این فیلد کار می کنه انجام بده)

سیستم هایی مثل آوایا و سیسکو کاملا فرق دارن و تجاری هستن. کاملا نرم افزارهاشون تست های لازم رو پاس می کنه و بعد release می شه و کاملا stable هستن و درقبال اون هم پول خوبی از شما خواهند گرفت.

نتیجه: از سیستم های Opensource استفاده کنید و اون پولی که می خواهید به آوایا یا سیسکو بدید نصفش رو به یک کارشناس ویپ با سابقه بدید که برای شما مرکز تلفن رو setup کنه.

پاسخ داده شده مرداد 9, 1397 توسط حمیدرضا رمضانی (8,550 امتیاز)

سوالات مشابه