0 امتیاز
با سلام

روی یکی سیستم ویپ راه اندازی شده با Asterisk 11، درصد نسبتا زیادی از تماس های با خط تلفن شهری وسط مکالمه و بدون هیچ پیغامی در کنسول استریسک قطع می شن.

کارت مورد استفاده Sangoma A400 همراه با Wanpipe 7.0.24 و DAHDI 2.10.2 هست. حدودا 6% از هارد دیسک سیستم استفاده شده و مشکل کمبود RAM هم وجود ندارد.

مقدار busycount رو هم بالا بردم و حتی غیرفعالش کردم که تاثیر خاصی نداشت. تنظیمات زیر توی chan_dahdi هستش:

[trunkgroups]
[channels]
context=default
usecallerid=yes
hidecallerid=no
cidstart=ring
cidsignalling=bell
callerid=asreceived
callwaiting=yes
usecallingpres=yes
callwaitingcallerid=yes
threewaycalling=yes
transfer=yes
canpark=yes
cancallforward=yes
callreturn=yes
echocancel=yes
echocancelwhenbridged=yes
relaxdtmf=yes
rxgain=0.0
txgain=0.0
busydetect=yes
busycount=20
busypattern=0,0

callprogress=no
answeronpolarityswitch=no
hanguponpolarityswich=no
loopcurrentdisconnect=no
سوال شده 14 بهمن 1397 در استریسک توسط محمد

1 پاسخ

0 امتیاز

در این خصوص باید دنبال لاگ بگردید و ولتاژ خطوط رو هم چک کنید:

در سمت استریسک کامند core set debug 9 رو بزنید و چک کنید مجددا که آیا لاگی نشون داده می شه یا خیر.

لاگ فایل messages در مسیر var/log و var/log/asterisk چک کنید.

خط تلفن رو مستقیم بدون هیچ اسپلیتری به کارت وصل کنید.

ولتاژ خط رو با کامند زیر چک کنید خط آزاد ولتاژی حدود 52 داره و خط مشغول یا off hook ولتاژی حدود 7 و 8 داره

wanpipemon -i w1g1 -c astats -m 4

در آخر اگر این موارد کمکی نکرد با کمک نمایندگی سنگوما، اقدام به بروز رسانی درایور نمایید، حتما یکبار هم کارت را روی اسلات دیگری نصب و تست کنید. می توانید به صفحه ذیل هم مراجعه کنید:

https://voipadmin.ir/309/قطع-شدن-تماس-در-وسط-مکالمه

پاسخ داده شده 16 بهمن 1397 توسط حمیدرضا رمضانی (8,550 امتیاز)

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
سوال شده شهریور 4, 1396 در الستیکس توسط Mahti
0 امتیاز
1 پاسخ
سوال شده تیر 6, 1396 در برند سنگوما توسط بی نام