نقش خدمات ویپ (VOIP) در کسب و کار‌های اینترنتی

نقش خدمات ویپ (VOIP) در کسب و کار‌های اینترنتی

4/5 - (30 امتیاز)

نقش خدمات ویپ در کسب و کار های اینترنتی در سایت ویپ ادمین به طو کامل یررسی می‌شود.

درباره نقش خدمات ویپ (VOIP) در کسب و کار‌های اینترنتی

امروزه خدمات ویپ در کسب و کار های اینترنتی بسیار پراهمیت شده است.

به دلیل اینترنتی شدن اکثر کسب و کارها استفاده از خدمات ویپ (VOIP) برای مشاغل بسیار پر اسفاده شده است.

استفاده از خدمات ویپ (VOIP) نقش بسزایی در رضایت مشتریان داشته است.

مطالعه بیشتر: همه چیز درباره راه اندازی ویپ که باید بدانید

دلیل استفاده از خدمات ویپ (VOIP) در کسب وکار‌‌های اینترنتی

قبل از اینکه بخواهیم از خدمات ویپ (VOIP) بگوییم، اول از همه این سوال مطرح می‌شود که چرا امروزه خدمات ویپ در کسب و کار‌های اینترنتی بسیار پر اهمیت شده است.

تمامی کسب و کارها در بخش فروش، حتما باید با مشتریان خود در ارتباط باشند تا آن‌ها را به مشتری دائمی خود تبدیل کنند.

حتی در زمان خدمات پس از فروش نیز احتیاج به ارتباط با مشتریان است.

ارتباط با مشتریان باعث افزایش فروش در کسب و کارهای اینترنتی می‌شود.

ارتباط تلفنی به شما این امکان را می‌دهد تا با با ارائه پشتیبانی تلفنی، مشتریان با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کنند.

برای استفاده از یک سیستم تلفنی ویپ، احتیاج به اینترنت دارید.

با این روش در هرمکان و زمانی که باشید می‌توانید از خدمات ویپ بهره ببرید و همچنین با این روش کار برای شما آسان‌تر خواهد شد.

مطالعه بیشتر: مراحل راه اندازی ویپ (VOIP)

نقش خدمات ویپ (VOIP) در کسب و کار‌های اینترنتی

انواع خدمات ویپ (VOIP) در کسب و کارهای اینترنتی

خدمات ویپ (VOIP) امروزه در کسب و کار‌های اینترنتی برای صاحبان مشاغل از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است که به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

1. خدمات ویپ در ضبط کردن مکالمات

یکی ویژگی‌های مهم خدمات ویپ (VOIP)، امکان ضبط کردن مکالمات با مشتریان است.

شاید تصور کنیدکه این امکان یک امر بیهوده و غیرضروری است، اما شما با ضبط مکالمات تلفنی از دو امکانات مهم بهره‌مند خواهید شد که شامل:

  • مدیریت بهتر سازمان توسط مدیران

در هر شرکتی ممکن اشتباهاتی رخ بدهد، گاهی این اشتباهات شاید فقط یک سو تفاهم باشد.

خیلی‌ها در این سوتفاهم‌ها مورد اتهام قرار گرفته اند، ضبط صدا در خدمات ویپ (VOIP) می‌تواند تمام این سو تفاهم‌ها را برطرف کند.

در صورت فعال بودن مکالمات، کافیست تا در قسمت آرشیو مکالمات رفته و آن‌ها را گوش دهید.

این روش به بهتر مدیریت کردن سازمان و یا شرکت بسیار کمک می‌کند.

  • بررسی عملکرد کارمندان و اپراتور ها با مشتریان توسط مدیران

برای مدیران شرکت بسیار اهمیت دارد که پاسخگویی اپراتور‌ها با مشتریان چگونه است.

با امکان ضبط مکالمات توسط ویپ، مدیران به راحتی بر مکالمات شنود دارند و از این طریق به راحتی نکات ضعف کارشناسان را شناسایی می‌کنند.

با شناسایی نقاط ضعف آن‌ها، تذکرات لازم را در جهت پیشرفت شغلی به آن‌ها بازگو می‌کنند تا رضایت مشتریان را به دست آورند.

2. استفاده از خدمات ویپ (VOIP) در مدیریت صف تماس

یکی از مزایای مهم استفاده از سیستم تلفنی ویپ (VOIP)، امکان برخورداری از صف تماس یا Call waiting است.

این خدمات ویپ (VOIP) به شما این امکان را می‌دهد تا تماس‌ها را مدیریت کنید.

به عنوان مثال شما چندین کارمند و کارشناس فروش در شرکت خود دارید، هم زمان چندین مشتری نیز تماس می‌گیرند.

برنامه‌ی مدیریت تماس، تماس‌ها را بین کارمندان و کارشناسان تقسیم می‌کند و بعد از آزاد شدن هر یک از خط های کارمندان، تماس ها دریافت می‌شود.

با این روش زمان انتظار برای مشتریان به حداقل خواهد رسید.

صف تماس یا صف انتظار به عنوان یک رقابت مهم بین شرکت‌های امروزی است.

به عنوان نمونه اگر مشتری با شرکت شما تماس برقرار کند، اما شرکت شما بوق اشغال بخورد و یا در یک صف طولانی مدت قرار بگیرد، قطعا این را به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ شرکت در نظر می‌گیرد.

این نقطعه ضعف باعث می‌شود که مشتری شرکت شما را رها کند و با رقبا شما تماس بگیرد.

یکی از مزایای خدمات ویپ، زمان انتظار را بسیار کاهش داده است.

صف تماس از بوق اشغال جلوگیری خواهد کرد و همین امر باعث رضایت مشتریان خواهد شد.

 

نقش خدمات ویپ (VOIP) در کسب و کار‌های اینترنتی

 

3. پخش موزیک در صف انتظار برای سرگرم و نگه داشتن مشتریان

یکی از مزایا و  نقش خدمات ویپ (VOIP) در راه اندازی کسب و کار‌های اینترنتی، امکان پخش موزیک در صف تماس یا انتظار است.

این یک فرصت بسیار عالی برای نگه داشتن مشتریان در پشت خط است.

شما حتی با این روش می‌توانید موزیک مورد نظر خود را با پیغام های خود درباره‌ محصولات و خدمات ارائه دهید.

نقش خدمات ویپ (VOIP) در کسب و کار‌های اینترنتی

4. اختصاص یک شماره تماس ثابت و امکان استفاده از آن در هر مکان از دنیا

این روش بهترین راه حل ممکن برای کسانی هست که قصد دورکاری را دارند.

با این روش امکان برقراری ارتباط با کارمندان و همکاران خود را در هر مکان و زمان را دارا هستید.

در این روش با انتخاب یک شماره تماس ثابت که باعث اطمینان مشتریان است، در هر مکان و زمان در بستر اینترنت خدمات خود را ارائه دهید.

نقش خدمات ویپ (VOIP) در کسب و کار‌های اینترنتی

 

5. امکان ایجاد نظرسنجی تلفنی در خدمات ویپ

مدیران شرکت همواره علامند هستند تا نظرات مشتریان درباره شرکت را بدانند.

به این دلیل که متوجه بشوند که آیا تا این زمان، در کسب رضایت مشتریان موفق شده اند یا خیر؟

همانطور که در بالا ذکر شد، مشتریان بعد از اتمام در صف انتظار و صحبت با کارشناسان، به نحوه پاسخگویی کارشناسان و خدمات ارائه دهنده به شرکت یا سازمان امتیاز می‌دهند.

6. ایجاد پروفایل مختص هر مشتری

یکی دیگر از نقش های خدمات ویپ (VOIP) در کسب و کارهای اینترنتی، امکان ایجاد پروفایل اختصاصی برای هر یک از مشتریان است.

به عنوان نمونه زمانی که مشتریان با اپراتور تماس می‌گیرند، همزمان یک فرم مربوط به مشتری را پرخواهند کرد.

این فرم شامل اطلاعات و درخواست‌های مشتریان است و در آخر یک کد پیگیری در اختیار مشتری قرار گرفته می‌شود.

در تماس‌های بعدی مشتریان، اپراتور ها با استفاده از اطلاعاتی که از قبل ثبت شده، به مشتریان پاسخگویی بهتری را دارند.

نقش خدمات ویپ (VOIP) در کسب و کار‌های اینترنتی

6.امکان ایجاد صندوق صوتی 

ایجاد صندوق صوتی، یکی از نقش خدمات ویپ  در کسب و کار‌های اینترنتی است.

گاهی اوقات تعداد تماس ها بسیار زیاد می‌شود که دیگر کارشناسان و اپراتور ها امکان پاسخگویی به تمامی مشتریان را ندارند.

زمانی که تعداد تماس مشتریان افزایش پیدا می‌کند، یک صف انتظار بسیار بزرگ ایجاد می‌شود.

با این روش تماس مشتریان به  صندوق پیام صوتی شرکت فرستاده می‌شود و سپس با یک پیام خوش آمد گویی به مشتریان از آن‌ها در خواست می‌کند تا درخواست و نظر خود را در قالب یک پیام صوتی بفرستد.

برای مشتریان یک راه ارتباطی دیگر معرفی می‌شود تا در صورت مهم بودن کارشان با شرکت تماس بگیرند.

مطالعه بیشتر: راه اندازی ویپ ( VOIP) برای منزل

کلام پایانی ویپ ادمین

با مطاله این مقاله متوجه خواهید شد که کسب و کارهای اینترنتی بدون داشتن و راه اندازی ویپ در کسب و کار خود به خوبی عمل نخواهند کرد.

شما با راه اندازی ویپ برای مشاغل خود تا حد زیادی پیشرفت خواهید کرد و می‌توانید از رقبا خود پیشی بگیرید.

برای استفاده از خدمات خوب  ویپ ادمین با ما تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر: راه اندازی ویپ (VOIP) و مزایای آن برای مشاغل

دیدگاهتان را بنویسید